"כמה שעות אחרי תחילת הניסוי הופתע אסרינסקי לראות שהעטים מתחילים פתאום לשרבט במרץ רב, מה שהעיד על פעילות מוגברת של שרירי המוח והעיניים של הבן. אסרינסקי האב הניח שבנו התעורר, וניגש אליו כדי לראות מה קורה. כשפתח את דלת המעבדה, הוא נדהם לגלות שבנו ישן שנת ישרים"
הפגישה האחרונה שלהם היתה, כשתא"ל הושע פרידמן בן-שלום היה בכתה י' והרב חיים סבתו לימד בפעם הראשונה. הפגישה המחודשת, לכבוד שבוע הספר בראיון ל"במחנה", היתה מרגשת במיוחד.